Центровете за релакс трябва да покриват всички световни стандарти за качество на разработката и оборудването. От проектирането до реализацията всеки детайл трябва да е съобразен с иновациите и тенденциите в изграждането на съвременните хотелски комплекси в условията на глобализация и споделяне на потребителски преживявания.
Деница Киркова и екипът й са сложили не само подписа, а и дългогодишната фирмена история под всеки щрих, който превръща ново изградения СПА център в атрактивно и модерно място за отдих и възстановяване. Кои са актуалните продукти и решения за създаване на съвременни хотелски пространства, споделя CEO на CRYSTAL SPA & WELLNESS, Деница Киркова, която притежава и MBA in Hospitality and SPA management от известен Австрийски университет.
„СПА е абревиатура, превърнала се в синоним на дълбоко интимно преживяване, далеч от стреса на динамичното ежедневие. За мен то е свързано с комплексно съчетание на всичко, което допринася за създаването у госта на чувство за хармония между духовния и телесен комфорт. В това число и избор на подходящи материали, светлина, оборудване, обзавеждане и, дори, аромати. Търсейки този ефект архитекти, дизайнери и СПА експерти влагат не само собственото си въображение, но и актуалните технологии и иновации.” – споделя Деница Киркова и добавя: „В нашата работа, като представители на KLAFS и други водещи брандове в СПА и Уелнес оборудването прилагаме интегрираните решения, валидни в световен мащаб, съобразявайки се с протоколите, които индустрията изисква, за да гарантираме безупречно качество.”
Глобалните професионални форуми имат за цел да изследват експертизата и напредъка на бранша, обърнат към незабравимите изживявания на потребителите, които живеят в най-динамичния период от човешкото развитие. Съобразено с всички фактори на обществените процеси, катализирани от интензивното развитие на новите технологии, появата и влиянието на социалните мрежи и напредъка на дизайнерските решения в областта, Деница Киркова разказва за автентичните решения, на които наблягат в работата си тя и екипа й от специалисти. Решения, които вече се превръщат в норма при изграждането на СПА и модерни хотелски комплекси.
Автентичността е първото, на което се набляга. Пренасянето на автентични елементи от природата и местната култура и история в СПА зоните по отношение на дизайна, оборудването и терапиите, е водеща тенденция в търсенето на идеална функционалност и светоусещане. СПА туризмът все по-често използва предимствата, които дестинацията предлага. Определящ пример за България е фактът, гостите на най-популярните български комплекси биха търсили алтернатива на други географски ширини и дестинации. „Индикативно за нашата култура на СПА терапии, например, би бил незабравим масаж с козметика, която съдържа един от безспорно конвертеруемите български продукти, какъвто е розовото масло.” – дава за пример Деница Киркова, наблягайки на родните традиции.
Според нейния опит преоткриването на сауната заема главно място сред основните трендове в индустрията. Тенденцията, валидна за цяла Западна Европа, дори и в държавите, в които едва сега се внедрява използването на сауна, представителите на бизнеса съзнават значението и нуждата от истински специално преживяване. Новостите се простират до интегрирането на атрактивни елементи, като миниатюрни театрална спектакли и инфюзии, каквито вече се предлагат в Западна Европа. Те са свързани с интересни ритуали, които правят престоя в сауната интересен и запомнящ се.
Уелнес архитектурата и дизайна са опаковката на едно представително пространство. Функционалното разпределение и интериор на професионалните СПА зони е от огромно значение за притегателната сила, а оттам и за броя на посещенията. Холистичното обгръщане със светлина, звук и аромат, неусетно водят и до изпълването с чувство за лекота и оптимизъм. Излъчването на цялостната концепция и дизайнът на СПА центъра трябва да притежават силата да въздействат благотворно на всички познати ни сетива. Разгръщането на СПА индустрията, диктува задълбочен поглед върху планирането и дизайна на подобен тип пространства. „В съвременното развитие на бизнеса, бих се фокусирала в разработването на така наречените тихи СПА пространства. Това са обособените кътове, в които не се допускат мобилни устройства и разговори между посетителите. Световните примери в този аспект вече успешно функицонират в Америка и Европа. Европа бързо се адаптира към разпространената тенденция на рекреативни пространства, в които подобно на индийските и будистки храмове, царува тишина и спокойствие.” – категорична е Деница Киркова.
Един от основните акценти в развитието на СПА индустрията са артистичноста, изкуството и креативността. На тях е поверена основна централна роля в планирането на спа и уелнес центровете. Успешният модел е базиран на обособяването на кътове, в които посетителите биха могли да развиват своята креативност, като един от терапевтичните способи за пълноценно разтоварване.
Като алтернатива на тихите пространства, експертът препоръчва изграждането на Социално СПА: „Дигиталната „социализация” доведе до иновирането на този модел. Последните социологически изследвания тревожно алармират, че имаме по-малко на брой реални приятели и множество „виртуални“. Според нагласите ни, СПА центърът би могъл да бъде място, на което се срещаме с хора, с които да проведем приятен разговор и дори да открием нов приятел. Подобно на древните Римски терми, които са били, именно, с такова предназначение.”
Фокусът при изграждането на СПА и уелнес центрове трябва да е обърнат към пред проектни проучвания и изключително добър анализ на пазара. „Непознвайки таргет групата си, ние не можем да кажем, че всички нови тенденции биха могли да бъдат успешно интегрирани. Ето защо изследването на конкретния случай и на хората, които ще посещават спа и уелнес център са в основата на разработване на цялостна персонална концепция.” – заявява в заключение Деница Киркова.
Доверете се на интериорен дизайнер от Rezos.bg.