1. Какво трябва да знам преди да започна?
За да стартира работата по един проект за интериорен дизайн, трябва да сте наясно със следните два основни детайла - време и пари! Важно е да знаете колко пари сте готови да отделите за изпълнението на проекта и за колко време ще протече це-лият процес – от проектирането до финалното изпъление с довършителни дейности (завеси, килими и т.н.)
И да не забравим, че стойността за проект е много малък процент от общата сума, която ще вложите в цялото цялостното изпълнение.
2. Какво включва един интериорен проект?
Етапи:
2. Изготвяне на Проектобюджет.
• Изготване на примерно разпределение с ориентировъчна количествена сметка за всички довършителни дейности и обзавеждане.
3. Идеен проект.
• Заснемане на обекта. Измерване на реалните размери на помещенията.
4. Функционално зониране.
• Вариантни решения за функционално и композиционно разположение на елементите от интериора. Преработка на съществуващите стени. Създаване на допълнителни преградни стени.
5. Цялостна концепция за решението на интериора.
• Разработката на интериора ще започне след одобрение на разпределението и проведен разговор с клиента, в който се уточняват посоки за цветове, материали, стил, ценови диапазон за обзавеждането и други детайли. Ще бъде представена идейна разработка за оформяне на пода, стените и тавана на помещенията. Разположение и модел на осветителните тела, съобразено с общото пространствено оформление. Подбор на цветове, материали, текстури. Декоративни решения, пана и пластични елементи. След представяне и корекции от негова страна върху проекта ще бъдат нанесени промени. Идеята е да се стигне до оптимален резултат и напълно одобрение на проекта от клиента, но не повече от период на 2 работни седмици. Реалните цветове и материали се избират по мостра и каталожен номер. Конкретни модели за мебели, осветителни тела и др. се избират след одобрен идеен проект. .
6. Работен проект.
• Включва работен чертеж с разпределение на всички интериорни елементи, мебели, описани и номерирани в спецификация.
7. Настилки и облицовки.
• Включва работен чертеж на всички нови настилки и облицовки в обекта, по проект с поясняване начина на работа, материалите и количествата им.
8. 3D визуализация на проекта.
• Изработва се на 3d Studio Max и не е точно отражение на действителността, но се доближава максимално до нея. Има за цел да онагледи идеите за обзавеждането и да покаже крайния резултат при съвкупността от цветове и материали, подбрани за целта. Визуализациите се изработват само при уточнени максимално брой точки от идейния проект. Също така, тяхно изготвяне ще протича успоредно с работният проект
9. Ел. инсталация и Софити.
• Ел. инсталацията включва работен чертеж на всички изходни точки на осветлението и ел. захранването. Софити включва работен чертеж на всички тавани на обекта по проект, с поясняване начина на работа, материалите и количествата им.
10. Разгъвки стени.
• Чертежи на всички стени с основните и допълнителни детайли (материали и цветове), декоративни елементи, мебели и всички други елементи на интериора.
11. Проектиране и подбор на мебели.
• Подбор на конкретни модели обзавеждане и аксесоари. Чертежи на мебелите за изработка. Чертежи на характерни декоративни елементи, прегради и др.
12. Количествена сметка.
• Изчисляване на квадратури и количества не материалите включени в оформянето на интериора (стенни и подови покрития, обзавеждане, осветителни тела, декорации).
13. Финално бюджетиране за изпълнение с включени всички артикули в проекта.
Изпълнението на различните етапи имат следните приблизителни срокове:
• Идеен проект - един месец.
• Технически проект - 20 дни до месец.
• Количествени сметки и бюджети - две седмици.
• Реализация – демонтажи, инсталации, ремонтни дейности, лепене на плочки, боядисване, полагане на подови настилки, осветление, монтаж и доставка на мебели - от 5 до 9 месеца според големината на обекта.
Надзорът включва в себе си проверка на качеството на изпълнението. Проектантите нямат ангажимент относно срокове, доставки, плащания и каквито и да е други отговорности, освен да дават обратна връзка за качеството на изпълнителите.
Управлението е поемане на отговорност за изпълнението, че проектът ще се случи според определения бюджет в определеното време във възможно най-високо качество! В него се включват:
• План график за изпълнение
• Организация на процесите и подизпълнителите.
• Водене и следене на изпълнението на бюджета.
• Приемане на доставки
• Корекции и вземане на решения при въпроси и проблеми на място.
• Финализиране на проекта.
Цената за проект се формира според големината на обекта. Разделили сме ценовите диапазони по следния начин:
• до 100 м2
• от 100 до 200 м2
• от 200 до 300 м2
• от 400 до 600 м2
7. Какъв бюджет трябва да имам, за да реализирам проекта?
Стремим се винаги да работим с точно фиксирани бюджети предварително, за да не се налага преправяне на проекта впоследствие по време на изпълнението, което би довело до редица проблеми и забавяне във времето.
В термина “бюджет” вкарваме всички минимални пера от един интериор, а именно:
• Санитария и гранитогрес
• ОВК инсталации - климатици, бойлери, термопомпи - във вашия случай има инсталирана такава.
• Паркет и мокети - и въобще всякакви други варианти на подови настилки.
• Осветление - луни, лампиони, скрито декоратовно - LED, статично и преместваемо.
• Ключове и контакти.
• Врати - скрити, плъзгащи, стъклени.
• Корпусни мебели - кухни, гардероби, легла, ламперии, декоративни пана.
• Свободни мебели - маси, столове, нощни шкафчета, матраци.
• Други детайли - Огледала, паравани, аксесоари.
• Ремонт - СМР - труд с материали. Нашият опит във времето и количеството реализирани обекти показва, че общата инвестиция по горните пера започва и се движи около 800 евро за метър квадратен според баланса на перата, които са описани по-горе. Тук не коментираме съответно допълнителните екстри, които би желал всеки отделен клиент - озвучителна система, автоматизация, телевизионно оборудване и т.н., които са въпрос на личен избор.
8. Мога ли да работя с мои майстори / доставчици / мебелисти?
Ако ние поемаме Управлението на вашия обект, не можем да се ангажираме да работим с чужди хора, тъй като не можем да гарантираме за качеството на работата им. В случай, че държите на 100% да работите с ваши хора, ние може да се ангажираме с Надзора.
9. Поемате ли работа извън София?
С удоволствие работим и в други градове и държави освен София и България. В тези случаи можем да се наемем с
изработката на проекта и съответно надзора. Не можем да поемем Управлението на изпълнението.
10. Мога ли да направите дизайн само на кухнята и спалнята?
Не работим на парче и вярваме, че стойноста на един проект е в неговата цялост. Вътрешен дизайн само на всекидневна, дизайн на баня или обзавеждане на спалня би било кръпка, с която нито ние, нито клиентът би биха доволни от крайния резултат!