Статии

Етапите

Етапите в интерирорния дизайн и довършителните дейности в един проект.

Март 08, 2023

1. Какво трябва да знам преди да започна?

За да стартира работата по един проект за интериорен дизайн, трябва да сте наясно със следните два основни детайла - време и пари! Важно е да знаете колко пари сте готови да отделите за изпълнението на проекта и за колко време ще протече целият процес – от проектирането до финалното изпъление с довършителни дейности (завеси, килими и т.н.) 
И да не забравим, че стойността за проект е много малък процент от общата сума, която ще вложите в цялото цялостното изпълнение. 

2. Какво включва един интериорен проект?
Етапи:

1. Изпратете ни чертеж, скица или снимки на имота си, опишете каква е големината му, разкажете ни за себе си и ни покажете какво харесвате. Организирайте си среща в нашият офис и заповядайте да обсъдим Вашите идеи.

2. Изготвяне на Проектобюджет.
•    Изготване на примерно разпределение с ориентировъчна количествена сметка за всички довършителни дейности и обзавеждане.
3. Идеен проект.
•    Заснемане на обекта. Измерване на реалните размери на помещенията.
4. Функционално зониране.
•    Вариантни решения за функционално и композиционно разположение на елементите от интериора. Преработка на съществуващите стени. Създаване на допълнителни преградни стени.
5. Цялостна концепция за решението на интериора.
•    Разработката на интериора ще започне след одобрение на разпределението и проведен разговор с клиента, в който се уточняват посоки за цветове, материали, стил, ценови диапазон за обзавеждането и други детайли. Ще бъде представена идейна разработка за оформяне на пода, стените и тавана на помещенията. Разположение и модел на осветителните тела, съобразено с общото пространствено оформление. Подбор на цветове, материали, текстури. Декоративни решения, пана и пластични елементи. След представяне и корекции от негова страна върху проекта ще бъдат нанесени промени. Идеята е да се стигне до оптимален резултат и напълно одобрение на проекта от клиента, но не повече от период на 2 работни седмици. Реалните цветове и материали се избират по мостра и каталожен номер. Конкретни модели за мебели, осветителни тела и др. се избират след одобрен идеен проект. .
6. Работен проект.
•    Включва работен чертеж с разпределение на всички интериорни елементи, мебели, описани и номерирани в спецификация.
7. Настилки и облицовки.
•    Включва работен  чертеж на всички нови настилки и облицовки в обекта, по проект с поясняване начина на работа, материалите и количествата им.
8. 3D визуализация на проекта.
•    Изработва се на 3d Studio Max и не е точно отражение на действителността, но се доближава максимално до нея. Има за цел да онагледи идеите за обзавеждането и да покаже крайния резултат при съвкупността от цветове и материали, подбрани за целта. Визуализациите се изработват само при уточнени максимално брой точки от идейния проект. Също така, тяхно изготвяне ще протича успоредно с работният проект
9. Ел. инсталация и Софити.
•    Ел. инсталацията включва работен чертеж на всички изходни точки на осветлението и ел. захранването. Софити включва работен чертеж на всички тавани на обекта по проект, с поясняване начина на работа, материалите и количествата им.
10. Разгъвки стени.
•    Чертежи на всички стени с основните и допълнителни детайли (материали и цветове), декоративни елементи, мебели и всички други елементи на интериора.
11. Проектиране и подбор на мебели.
•    Подбор на конкретни модели обзавеждане и аксесоари. Чертежи на мебелите за изработка. Чертежи на характерни декоративни елементи, прегради и др.
12. Количествена сметка.
•    Изчисляване на квадратури и количества не материалите включени в оформянето на интериора (стенни и подови покрития, обзавеждане, осветителни тела, декорации).
13. Финално бюджетиране за изпълнение с включени всички артикули в проекта.

3. Какъв е срокът за изпълнение на един проект?

Изпълнението на различните етапи имат следните приблизителни срокове:
• Идеен проект - 30 работни дни.
• Технически проект - 20 работни дни.
• Количествени сметки и бюджети - две седмици.
• Реализация – демонтажи, инсталации, ремонтни дейности, лепене на плочки, боядисване, полагане на подови настилки, осветление, монтаж и доставка на мебели - от 5 до 9 месеца според големината на обекта.

4. Каква е разликата между "Авторски Надзор" и "Управление"?

Надзорът включва в себе си проверка на качеството на изпълнението. Проектантите нямат ангажимент относно срокове, доставки, плащания и каквито и да е други отговорности, освен да дават обратна връзка за качеството на изпълнителите.

Управлението е поемане на отговорност за изпълнението, че проектът ще се случи според определения бюджет в определеното време във възможно най-високо качество! В него се включват:
• План график за изпълнение
• Организация на процесите и подизпълнителите.
• Водене и следене на изпълнението на бюджета.
• Приемане на доставки
• Корекции и вземане на решения при въпроси и проблеми на място.
• Финализиране на проекта.

5. Как се оформя цената за изработка на един интериорен проект?

Цената за проект се формира според големината на обекта. Разделили сме ценовите диапазони по следния начин:
• до 100 м2
• от 100 до 200 м2
• от 200 до 300 м2
• от 400 до 600 м2

6. Цената за Управление е % от общата стойност на вложените материали и продукти в проекта.

7. Какъв бюджет трябва да имам, за да реализирам проекта?

Стремим се винаги да работим с точно фиксирани бюджети предварително, за да не се налага преправяне на проекта впоследствие по време на изпълнението, което би довело до редица проблеми и забавяне във времето.
В термина “бюджет” вкарваме всички минимални пера от един интериор, а именно:
• Санитария и гранитогрес
• ОВК инсталации - климатици, бойлери, термопомпи - във вашия случай има инсталирана такава.
• Паркет и мокети - и въобще всякакви други варианти на подови настилки.
• Осветление - луни, лампиони, скрито декоратовно - LED, статично и преместваемо.
• Ключове и контакти.
• Врати - скрити, плъзгащи, стъклени.
• Корпусни мебели - кухни, гардероби, легла, ламперии, декоративни пана.
• Свободни мебели - маси, столове, нощни шкафчета, матраци.
• Други детайли - Огледала, паравани, аксесоари.
• Ремонт - СМР - труд с материали. Нашият опит във времето и количеството реализирани обекти показва, че общата инвестиция по горните пера започва и се движи около 800 евро за метър квадратен според баланса на перата, които са описани по-горе. Тук не коментираме съответно допълнителните екстри, които би желал всеки отделен клиент - озвучителна система, автоматизация, телевизионно оборудване и т.н., които са въпрос на личен избор.


8. Мога ли да работя с мои майстори / доставчици / мебелисти?

Ако ние поемаме Управлението на вашия обект, не можем да се ангажираме да работим с чужди хора, тъй като не можем да гарантираме за качеството на работата им. В случай, че държите на 100% да работите с ваши хора, ние може да се ангажираме с Надзора.

9. Поемате ли работа извън София?

С удоволствие работим и в други градове и държави освен София и България. В тези случаи можем да се наемем с
изработката на проекта и съответно надзора. Не можем да поемем Управлението на изпълнението.

10.  Мога ли да направите дизайн само на кухнята и спалнята?

Не работим на парче и вярваме, че стойноста на един проект е в неговата цялост. Вътрешен дизайн само на всекидневна, дизайн на баня или обзавеждане на спалня би било кръпка, с която нито ние, нито клиентът би биха доволни от крайния резултат!